Máte svoje logo a chcete využít jeho plný potenciál? Ukážu vám, jak ho můžete využít na sociálních sítích.
Začněte své logo ukazovat
Když už logo máte, je dobré ho dostat do povědomí vašich sledujících. Nicméně pak vyvstává otázka – jak to mám udělat?
Základem, který vždy doporučuji, je ho začít lidem ukazovat. Tím mám na mysli ho začít aktivně používat všude, kde se prezentujete. Často se setkávám se situací, kdy loga vkládáte na fyzické produkty, digitální produkty, máte je na webu, v hlavičkách dokumentů, na fakturách. Nicméně na sociální sítě zapomínáte a přitom bývají vaším prodejním kanálem a místem, kde s lidmi navazujete bližší vztah.
Kam tedy vkládat logo na sociálních sítích? Můžete ho vložit do příspěvků, na úvodní fotku, profilovou fotku, bannery – zkrátka kamkoli vás napadne.
Základem je vždy konzistence. Pokud se rozhodnete dávat ho do pravého horního rohu, měli byste ho vždy dávat na stejné místo. Tím nebudete plést své sledující a ti si vás lépe zapamatují.
Musím zároveň podotknout, že žádná značka nevznikla přes noc. Spousta především menších značek se tvoří za pochodu a jejich hodnoty a cíle teprve krystalizují, nebo se časem úplně mění. Tomu je potřeba přizpůsobovat i logo. Pokud tedy zjistíte, že vaše značka neodráží správné hodnoty a dochází ke změnám, není problém měnit i umístění loga v příspěvcích. Pouze by k tomu nemělo docházet příliš často.
Proč ukazovat svoje logo
Důvodů proč začít ukazovat své logo veřejně je hned několik. Všeobecně jde o to, že se dostáváte do povědomí dalších potenciálních klientů. Na někoho působí pouze texty, jiný potřebuje video. Většinu podnětů ale vnímáme zrakem.
Hlavním důvodem je to, že si vás lidé začnou spojovat s konkrétními barvami, obrázky a grafikou. Nejen že budete přispívat hodnotným obsahem, ale budete si budovat svou značku i po vizuální stránce.
Musím také zmínit, že jednotný vzhled působí profesionálně. Jakmile má sledující pocit, že se nejedná o amatérskou práci, vzbuzujete v něm pocit větší důvěry.
A samozřejmě největším benefitem je sdílení příspěvku. Jakmile někdo nasdílí váš příspěvek, tak se logo na příspěvku ukáže každému, kdo sdílení uvidí. Opět se tak můžete dostat do povědomí dalších potenciálních zákazníků.
Na velikosti záleží
Dávat logo do příspěvků na sociálních sítích je sice důležité, ale ještě důležitější je jeho proporce. Účelem loga určitě není, aby zastiňovalo hlavní smysl textu. Má se jednat spíše o váš podpis. Symbol, na kterém stojí vaše značka.
Pokud máte logo na příspěvku příliš malé, lidé si ho nevšimnou – velmi snadno se přehlédne. Ještě horší je, když splývá s pozadím. Pokud je naopak příliš veliké, zaniká hlavní smysl celého příspěvku, protože hlavním sdělením je ukázka loga.
Tady se může nabízet otázka: „Je daná optimální velikost loga vzhledem k velikosti příspěvku?„.
Bohužel vás nepotěším, protože otázka nemá jednoznačkou odpověď. Záleží tady na mnoha faktorech, např. tvar loga, množství prvků na příspěvku a samozřejmě na samotném logomanuálu. Jiná velikost bude vhodná pro kulaté logo, jiná pro široké. Musíte také uvažovat o dostatečném negativním prostoru, tj. aby byla přiměřená vzdálenost mezi prvkem a logem.
Pokud jste si nechávali nastavit kompletní vizuální identitu, součástí manuálu jsou i pravidla, jaké minimální vzdálenosti od loga mají být použity. Největší celistvosti dosáhnete, když budete dodržovat manuál značky vytvořený grafikem. Grafik by totiž všechny tyto faktory měl v manuálu zohlednit.
Chcete si nechat vytvořit grafiku na míru tak, aby byla přiměřená velikosti vašeho loga? Stačí mi napsat.
Není logo jako logo
Dostávám často zprávy, že ne každý má logo. Tady pouze zdůrazním to, že já sice mluvím o logu, ale rozpoznatelní nejste samozřejmě pouze logem. Vaši odlišnost tvoří i barvy, fonty, používání určitých prvků, např. odrážek. Zkrátka možnostem se meze nekladou, nicméně o tom až jindy.
Pokud chcete dostávat další tipy týkající se obsahu a designu na sociálních sítích, sledujte mne na Instagramu, Facebooku a Pinterestu.