Canva Free (zdarma) versus Canva Pro (placená verze)

Canva zdarma vs. Canva PRO: Stojí placená verze za to?

Jednou z častých otázek, které dostávám, je „Jaký je rozdíl mezi Canva zdarma a placenou verzí Canva Pro„. Proto jsem se rozhodla napsat tento článek, kde vám shrnu základní rozdíly. Vy se pak můžete rozhodnout, jestli vám stojí placená verze za to.

Větší možnosti grafiky, fotografií a šablon

Základním rozdílem je, jaké množství grafiky, fotografií a předpřipravených šablon vám Canva nabízí využívat bezplatně. Placená verze, tzv. Canva Pro vám umožňuje používat více než 610 000 šablon. Ty jsou součástí předplatného. Zároveň máte k dispozici několik set milionů fotografií, grafiky, videí a zvuků, zatímco Canva zdarma má tato množství omezená (jedná se pouze o statisíce fotografií a grafiky a přibližně 250 000 šablon). Údaje jsou z ledna 2022.

Blogový článek: Canva Free (zdarma) versus Canva PRO (placená verze): stojí placená verze za to? Více na www.nemii.cz

Velikost cloudového úložiště

Abyste si své návrhy mohli ukládat a využívat aplikaci v reálném čase na všech svých zařízeních, máte k dispozici cloudového úložiště. Verze zdarma vám dovolí ukládat až 5 GB dat, ve verzi Pro je to 100 GB dat. To je velká výhoda v případě, když tvoříte velké množství designů a nahráváte vlastní obrázky.

Množství složek a publikovaných webových stránek

Co já hodně využívám jsou složky. Canva zdarma nabízí pouze uložení do 2 složek. To je pro mne velmi omezující, takže já využiji to, co nabízí Canva Pro, tj. neomezené množství složek. Já osobně si držím přehled v jednotlivých návrzích a šablonách, a proto si vše ukládám do složek. Díky tomu rozlišuji návrhy pro jednotlivé klienty, pro jejich různé projekty a také složky, které používám sama pro sebe.

Přes aplikaci si mimo jiné můžete vytvořit i vlastní webovou stránku, kterou můžete publikovat a odkazovat na ni veřejně. To je velmi výhodné pro ty, kteří nechtějí investovat do vlastního webu, ale chtějí např. zasílat odkazy na svůj životopis na webu. Ten pak můžete stále udržovat aktuální. Ve verzi zdarma takto můžete publikovat 5 webových stránek, zatímco placená verze umožňuje zveřejnit neomezené množství webů.

Nástroj odstranění pozadí

To, na co se často zapomíná, je nástroj odstranění pozadí v placené verzi. Ten můžete využívat hned dvěma způsoby.

V první řadě si můžete nahrát vlastní obrázek a odstranit si jedním kliknutím pozadí. To je ideální v případě, kdy chcete vypíchnout pózu daného člověka nebo produkt, ale nechcete žádné rušivé elementy v pozadí.

Druhou možností je stahování obrázků s transparentním pozadím. To se týká pouze PNG souborů, kde je v Canva Pro možné stáhnout obrázek bez pozadí. To se hodí ve chvíli, kdy si vytváříte provizorní logo nebo obrázky, které si chcete dát na web a pozadí by působilo rušivě. Hodně často si lidé vytváří logo na bílém pozadí a pokud máte web tmavě modrý, tak je pozadí vidět, bije do očí a je tedy lepší použít variantu bez pozadí. Samozřejmě jsou i jiné neplacené nástroje, díky kterým pozadí můžete odstranit, nicméně už je to další krok navíc.

Jednoduchá změna velikosti návrhu, tzv. zázračná změna velikosti

To, co mi na Canva Pro velmi vyhovuje je změna velikosti návrhů. V Canva zdarma tohle úplně možné není, ale pokud se nepletu, tak existuje obdobná funkce, a to možnost Zkopírovat návrh do nového formátu. Tím návrh zkopírujete a vložíte do nového formátu, ale v Canva Pro jednoduše kliknete na změnit velikost, vyberete velikost a vše se automaticky změní (nevytváří se vám tak nový návrh, pouze se pozmění ten původní). Neznamená to, že se prvky samy přizpůsobí, tj. musíte s nimi trošku pohnout a přeskládat je, ale zázračná změna velikosti je o něco rychlejší a nedochází k duplikování návrhů.

Sada pro značku a vlastní fonty

Většina podnikatelů využívá vlastní fonty, např. když budují osobní značku. V Canva zdarma nemáte možnost si vložit vlastní font a můžete vybírat pouze z těch, které vám aplikace nabízí. Canva Pro vám umožní si nahrát vlastní font a využívat ho ve svých návrzích. Pokud žádné konkrétní fonty nevyužíváte nebo je měníte dle nálady, tak vám Canva zdarma v tomto ohledu samozřejmě dostačuje. Když už zmiňuji fonty, tak musím dodat, že Canva Pro nabízí širší spektrum fontů. A to i pro ty, které byste jinak mohli používat pouze po zakoupení.

Když se rozhodnete nahrát vlastní font, tak se ukládá do tzv. Sady pro značku (v angličtině Brand kit). To je funkce, díky které máte možnost si nahrát vlastní barvy, logo, fonty, nastavit si písma i ve velikostech, které nejčastěji používáte. Jakmile pak vytváříte nový návrh a chcete vložit logo a použít své fonty a barvy, nemusíte nikde nic dohledávat – fonty máte automaticky přednastavené a jedním kliknutím vložíte logo nebo změníte barvy. Pokud jde o palety barev, tak těch můžete mít nepřeberné množství. Nevím, jestli jsou omezeny počtem, ale já jsem osobně ještě na maximum nenarazila, tj. sada pro značku mi hodně usnadňuje práci.

Šablona nebo návrh

Jedna z věcí, kterou mám hodně ráda na Canva Pro (a je to i jeden z důvodů, proč jsem si Canva Pro pořizovala) je, že si můžete návrh uložit jako šablonu. To znamená, že ji můžete klidně s někým sdílet aniž by druhá strana promítla změny do šablony.

Když sdílíte návrh a daný člověk provede změny, tak se všechny změny zaznamenají v původním návrhu, tj. i vy uvidíte verzi po změnách. Pokud uložíte něco jako šablonu, znamená to, že druhá strana nemůže originál měnit, ale může si ho k sobě zkopírovat a libovolně upravovat. Originální návrh zůstane stále jako šablona a změny se do něj nepromítnou.

Šablony hodně využívám ve své práci pro klienty, když vytvářím grafiku na zakázku. Návrh vytvořím a uložím jako šablonu. Oni si ho stáhnou, libovolně upravují, ale kdyby cokoli posunuli špatně a chtěli se vrátit k původní verzi, tak si kliknou na link ode mne a mají zase původní verzi k dispozici. Neznamená to, že se jim jejich upravený návrh přemaže, ale uloží se jim jako další soubor.

Blogový článek: Canva Pro - jaké jsou výhody placené verze? Více na www.nemii.cz

Cena za Canva Pro

Canva je aplikace, která je sice v češtině, ale platby probíhají v amerických dolarech. U Canva Pro máte na výběr ze dvou plánů – měsíční a roční. Měsíční stojí 12,99 USD (cca 280 Kč) za měsíc a roční si předplatíte za 119,99 USD (cca 2 600 Kč) za celý rok. Pokud se tedy rozhodnete pro placenou verzi, na roční platbě ušetříte 3 měsíční platby. Důležité je i zmínit, že do svého týmu můžete přidat až 4 další osoby za stále stejnou cenu.

Stojí vám Canva Pro za to?

Spousta lidí si vystačí i s neplacenou verzí, ale já vám chtěla ukázat, že jsou věci, kvůli kterým stojí za to o Canva Pro uvažovat.

Já osobně jsem partnerem Canvy a máte možnost se přese mne pořídit 30denní zkušební verzi Canva Pro. Tu máte k dispozici dokud ji jednou nevyužijete. Následně už nikdy nemůžete mít zkušební období na stejné přihlašovací údaje.

Na základě 30denní zkušební verze se můžete rozhodnout, jestli vám placené části k něčemu jsou nebo ne a jestli je nadále využijete. Určitě doporučuji minimálně vyzkoušet a pak sami uvidíte, jestli do placené verze půjdete nebo nikoli. Pokud byste do ní šli, tak doporučuju rovnou zaplatit roční plán. Je to z toho důvodu, že platba za celý rok odpovídá ceně, kterou zaplatíte za 9 měsíců v měsíčním plánu. Samozřejmě rozdíl je i v tom, že když se upíšete na celý rok, musíte celý rok zaplatit. Když se upíšete na měsíční plán, můžete ho v průběhu roku kdykoli zrušit. Záleží na vás, proč Canvu chcete a za jakým účelem.

Pokud byste měli nějaké otázky k rozdílům mezi Canva Pro a Canva zdarma, můžete mě kontaktovat přes e-mail, kontaktní formulář nebo přímo na Facebooku nebo na Instagramu.

Pokud se vám článek líbil, sdílejte ho mezi své přátele, kterým by mohl být užitečný.