Jake jsou trendy pro socialni site na rok 2023? Clanek na blogu od Kristyna Vosykova.

Trendy na sociálních sítích pro rok 2023

Sociální sítě ovládají naše životy a mnoho lidí používá alespoň dvě sociální sítě. Jaká bude budoucnost? Zde jsou čtyři hlavní trendy v oblasti sociálních sítí pro rok 2023.

Videoobsah bude nadále dominovat

Vzhledem k tomu, že mnoho platforem sociálních médií nabízí více video funkcí, je pravděpodobné, že videoobsah bude dominovat i v roce 2023.

Mnoho lidí totiž dává přednost sledování videí před čtením textu nebo procházením fotografií na svých telefonech či stolních počítačích. Podle ředitele výzkumu společnosti Gartner Briana Blauamá příští generace společnou jednu věc, a tou je video”.

Nemohu si odpustit poznámku, že točení videí neznamená, že na nich vždy musí být podnikatel vidět. Často stačí koláž fotek, video ze zákulisí nebo ukázka prostor.

INDIVIDUÁLNÍ KONZULTACE

Vytvořte si videa na míru

Většina klientů řeší, jak krátká videa strukturovat, jak je točit a co do nich dát. Na konzultaci vymyslíme scénáře na míru vám a vaší značce a rovnou vám poradím, jak videa natočit. V případě potřeby se domluvíme na spolupráci.

Krátká videa stále táhnou

Krátká videa se stala účinným způsobem, jak zaujmout uživatele a jejich obliba stále roste. To bylo patrné již v roce 2022 a v nadcházejícím roce se očekává další nárůst popularity tohoto formátu. Svědčí o tom vznik YouTube Shorts a skutečnost, že Reels se dostal z Instagramu na Facebook.

Dlouhá videa stále populární zůstávají, nicméně krátká videa mají šanci uživatele zasáhnout v mžiku. Reklama tak pro podnikatele získává nový význam.

@zaujmi_na_sitich

Propaguješ svoje produkty? Můžeš je zkusit ukázat takhle, jako jsem to udělala u tohoto produktu. P.S. Produkt není můj a neprodávám ho. 😉 #produkt #produktovevideo #ukazka #zaujminasitich #kosmetikacz

♬ původní zvuk – Kristýna V. | Sociální sítě

Živá vysílání na vzestupu

Živé vysílání je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zvýšit organický dosah na sociálních sítích. U živých vysílání stráví uživatelé o 27 % více času než u videí bez živých přenosů. Mají také vyšší míru dokončení, což znamená, že diváci se dívají až do konce, místo aby ztratili zájem během několika sekund.

Vzestup živého vysílání bude pokračovat, protože umožňuje značkám navázat přímý kontakt se spotřebiteli, potenciálně zvýšit prodej a emocionálně zapojit publikum. Živé vysílání lze využít také jako marketingový nástroj, který značkám umožňuje propagovat produkty a služby a zároveň komunikovat se zákazníky.

Pokud uvažujete o změně své strategie obsahu, určitě zvažte zařazení živých vysílání. Například na mém Instagramu najdete živé vysílání nejméně 1x měsíčně.

Blogovy clanek - trendy na socialnich sitich pro rok 2023 od Kristyna Vosykova

Mikroinfluenceři budou ještě důležitější

Influenceři na sociálních sítích se stali mocným marketingovým nástrojem pro značky, které chtějí oslovit své cílové publikum online. Výzkumy ukazují, že 92 % spotřebitelů důvěřuje doporučením přátel a rodiny více než všem ostatním formám reklamy.

Klíčem k úspěchu tohoto typu reklamy je najít ty správné influencery, se kterými budete spolupracovat. V letošním roce jsme zaznamenali nárůst počtu mikroinfluencerů – osob, které mají menší počet sledujících (mezi 1 000 a 100 000 sledujícími), ale mají lepší míru zapojení než celebrity (až o 85 %). Navíc nabízejí upřímnější spojení se svými sledujícími, protože nezveřejňují sponzorovaný obsah pouze pro peníze, ale skutečně se zajímají o dané téma a chtějí se podělit o své znalosti a zkušenosti s ostatními.

Trendy pro rok 2023 - co cekat na socialnich sitich. Videoobsah, kratka videa, ziva vysilani, mikroinfluenceri.

Toto jsou jen některé z trendů, které se očekávají na sociálních sítích v roce 2023. Následování trendů umožní držet se o krok napřed před svou konkurencí. Největší výzvou bude tvorba videoobsahu, zejména krátkých videí na různých platformách, a to nejen na TikToku, ale i Instagramu, Facebooku a dalších sociálních sítích.

Závěrem upozorňuji na to, že sociální sítě se neustále vyvíjejí a abychom se na nich jako podnikatelé prosadili, musíme s nimi držet krok a svou strategii jim přizpůsobovat. Pokud potřebujete se strategií poradit nebo jen vymyslet co publikovat, domluvte si individuální konzultaci.