V tomto videu se podíváme na efektivní způsoby, jak vkládat odkazy na Instagramu, aby co nejvíce podporovaly váš podnikatelský záměr. Navíc se podíváme na to, jak s odkazy pracovat v průběhu kampaně i mimo ni.
Podívejte se na celé video:
Přepis videa:
Vítám tě u dalšího videa, kde se spolu dneska podíváme na to, jakým způsobem dávat odkazy na Instagram. Tak jdem na to!
Ta úplně první věcí, kterou byste měli vědět o odkazech na Instagramu je, že můžete přidat až pět odkazů plus odkaz na Facebookovou stránku a Facebookový profil. Vždycky, ale dbejte na to, aby veškeré odkazy, které dáte do Instagramového profilu, opravdu plnili ten účel, který s nimi zamýšlíte.
A hlavně, aby se v nich lidé taky velice dobře orientovali. Zároveň se na to koukejte trošku i z praktického hlediska. Protože ve chvíli, kdy někdo přijde a klikne na ten daný odkaz a je tam jenom jeden, tak je ihned přesměrovaný na tu stránku, která tam je. Ve chvíli, kdy ale těch odkazů je tam víc, tak klikne a objeví se mu rozcestník, který ho třeba po kliknutí opět odvede na rozcestník.
Takže opravdu přemýšlejte na tom trošku i marketingově, aby dávalo smysl to, co vy tam ihned dáte a ten člověk na to klikne, tak aby opravdu věděl, co si má z té nabídky vybrat. Já jsem zastáncem toho, že byste tam měli mít opravdu pouze to nejdůležitější a ideálně tam mít opravdu jeden jediný odkaz, který vede třeba na rozcestník, ať už je na vašem webu nebo formou Linktree.
Jak je to opravdu nějaký rozcestník, kam ty lidi navedete. Tam už můžete mít vypsané všechny hlavní sekce, které chcete, aby ten člověk viděl a mohl se do nich prokliknout. Ať už je to blog, odkaz na další sociální sítě, něco zdarma nebo nějaké placené služby. Jde o to, že všechno najde na jednom místě po kliknutí na ten daný rozcestník.
Výhodou těch rozcestníků je právě to, že ve chvíli, kdy na to lidé kliknou, tak nejenom, že vidí nadpis, ale vy jim tam můžete i nějakou větičku dopsat, aby chápali, co to vůbec je. A k tomu si třeba můžete, ale nemusíte, dát i obrázek. Jde o to, že opravdu je to tlačítko, které lidé lépe chápou. Ve chvíli, kdy použijete pouze ten Instagramový rozcestník, což mimochodem samozřejmě je možnost, je to tady i pro ty, co nemají třeba vlastní web, nebo nechtějí používat Linktr.ee, tak máte tam pouze kraťoučký nadpis. Nemůžete nic dodat. Takže myslete i na to, aby to bylo opravdu uživatelsky přívětivé.
No a pojďme si taky říct něco o tom, jak rozlišovat, jestli máte teďka aktuálně běžící kampaň, nebo ne. Liší se ty odkazy? Za mě rozhodně ano. Ve chvíli, kdy mám kampaň, tak chci opravdu lidi směřovat na jednu jedinou prodejní stránku, ať už je to prodejka kurzu, nějakého produktu, tak ale může jít i o nějaký magnet zdarma.
Jde o to, že je chci dostat všechny na jedno jediné místo. V tu chvíli to, co dělám já, odstraňuji všechny ostatní odkazy a nechávám ten jeden jediný, kam chci, aby ideálně všichni klikly. Zároveň, když ale měním tento odkaz, tak upravuji v profilu výzvu k akci. Čili například místo “Stáhni si svých 30 tipů na příspěvky zdarma”, tam dám “Přihlas se na trénink.”
Jde o to, že kampaň je opravdu živí organismus a spolu s tím by měly odpovídat i veškeré odkazy, které v té době dáváme. Ve chvíli, kdy jsme mimo kampaň, nemáme žádné intenzivní období, tak samozřejmě můžeme mít klasický rozcestník, čili odkazujeme na rozcestník, kde si lidé můžou vybrat z několika odkazů. Ať už jde o něco zdarma, tak třeba úvodní konzultace, přihláška do kurzu, jakýkoliv produkt či cokoliv jiného.
Jde o to, že mimo kampaň si lidé můžou vybrat a objednat si u nás cokoliv chtějí. Ve chvíli, kdy ale máme kampaň, tak to všechno směřujeme tím jedním jediným směrem.
Pokud vás zajímá k odkazům ještě něco víc, tak mi můžete napsat do komentářů, nebo se můžete zúčastnit kurzu Začínáme s Instagramem, kde i tady to budeme probírat a vlastně nastavíme si kompletně celé BIO.
Já jsem Kristýna Vosyková a stojím za profilem Zaujmi na sítích. Díky, že jste dokoukali až sem a budu se na vás těšit u příštího videa, kde se spolu podíváme na rozdíly mezi Stories a příspěvky ve feedu. Takže nezapomeňte dát odběr, aby vám video neuniklo. Těším se na vás příště!