V tomto videu se dozvíte vše o tématech na Instagram Reels a jak je správně využívat pro maximální dosah vašich videí. Provedu vás celým procesem výběru témat, abyste mohli lépe cílit na vaši cílovou skupinu.
Originální video:
Přepis videa:
Dost možná ti stále vrtá hlavou, co jsou témata na Instagramu, jak vůbec fungují a co si z nich volit? V tomhle videu ti na tyto otázky odpovím, tak sleduj dál.
Moje jméno je Kristýna Vosyková a jsem mentorka obsahového marketingu pro podnikatele, které učím, jak prodávat na sociálních sítích a nezbláznit se z toho. Nezapomeň odebírat tenhle kanál, kde se spolu koukneme do světa obsahového marketingu.
Dost možná jste si všimli, že při publikování vašich Reels máte nyní možnost zvolit témata. Ale říkáte si, jaká témata mám zvolit? Mně by se nejspíš hodily úplně všechny. Základem je, že můžete zvolit až tři témata. Tahle témata by vždycky měla korespondovat s vaším příspěvkem. S Reels, které se snažíte publikovat. A zároveň by samozřejmě měla zahrnovat cílovou skupinu, na kterou cílíte.
Hodně zjednodušeně témata jsou vlastně takový rozcestník pro obsah a pro vaši cílovou skupinu. Jde o to, že Instagram podle těchto údajů vůbec definuje, o co se zajímáte. Takže když si vezmete opravdu Reels, která jsou určená třeba na módu, Instagram uvidí, že sledujete tato Reels často a začne vám je doporučovat.
Proto ve chvíli, kdy já přidám Reels s označením módní doplňky, začnou se vám zobrazovat právě kvůli tomu, že já jsem tuto možnost zaškrtla. Je to vlastně další podpůrný materiál, jak doručit vaše Reels širšímu publiku, které se opravdu zajímá o vaše téma. Koukejte se na témata opravdu jako na oblast zájmu.
Tak, nyní jsme v situaci, že jdeme přidávat Reels. Já si tady vlezu do záložky Reels a začnu upravovat svoje video. Když jsem na poslední záložce, tak sjedu dolů a vidím možnost Přidat témata. Kliknu si na to a tady vidíte, že mám možnost cokoliv rozklikávat. Já tady můžu ještě scrollovat dolů.
Těch témat je tam opravdu spousty. Rovnou říkám, nejvíce jich je tady pro móda a kosmetika. Vidíte, že na výběr máte opravdu strašně moc možností. Rozhodně doporučuji, vybírejte si vždycky to, co je relevantní pro váš příspěvek. Takže to, že tady máte třeba produkty pro péči o pleť, ne vždycky znamená, že ještě přidáte péče o pleť, styly a trendy a péče o vlasy.
Můžete opravdu vybrat maximálně tři témata. Já si teda pojedu dolů, kde si nejčastěji vždycky volím tady možnost malé firmy, podnikatelská činnost a kariérní rozvoj, protože třeba pro mě tady příliš mnoho témat není. Vy ale samozřejmě můžete zvolit cokoliv dalšího, pokud se zabýváte vztahy, ideální jsou tady pro vás vztahy. Vztahy k sobě samému, případně přátelství. Nebo si samozřejmě můžete najít cokoliv dalšího, co je relevantní zrovna pro vaše téma. Jakmile si témata vyberete, stačí dát hotovo a můžete veselé sdílet.
V tomhle videu jsme si ukázali, co jsou témata, jak je použít a kde je přesně v Instagramu najdete. Věřím, že tohle téma už je vám nyní jasnější.
A pokud ne, tak mi napište svoje otázky. Těším se na vás u dalšího videa.