Slýcháš pojem obsahový marketing a nevíš co znamená? Přečti si článek a zjisti, jak ho zužitkovat ve vlastní prospěch.
Obsahový marketing alias content marketing
Obsahový marketing (v angličtině content marketing) je taková forma prezentace, kdy pomocí hodnotného obsahu zasáhneš potenciálního klienta a přetváříš ho ve svého zákazníka. Zkrátka tvoříš obsah pro klienta, publikuješ ho na místech, kde se tvůj ideální klient nachází.
Tento typ marketingu ale nepracuje pouze s tvorbou obsahu, ale i jeho distribucí. Musíš tedy najít taková místa, kde se tvá cílová skupina nachází. A neodpustím si poznámku, že se tam musí nacházet často.
Představ si, že prodáváš dětské dečky a tvou cílovou skupinou jsou maminky na rodičovské dovolené s ročním dítětem. Dost pravděpodobně je nebudeš oslovovat na punkovém koncertě, ale zajdeš na dětské hřiště. Když si tutéž situaci představíš na sociálních sítích, moc aktivní maminky na LinkedInu nebudou, ale na Facebooku nebo Instagramu jich najdeš dost.
Jak na obsahový marketing
Všechno se nečekaně odvíjí od tvorby obsahu, který musíš tvořit pravidelně. Je tady ale jedno ALE. Nejedná se o jakýkoli obsah, ale o obsah, který je kvalitní, poskytuje tvému publiku přidanou hodnotu a vytváříš ho zdarma.
Nezapomeň, že musíš zaujmout. A jak zaujmeš nejlépe? Proč lidé chodí na sítě? Chtějí se bavit, inspirovat, nasát informace. Sdílej tedy zábavný obsah, inspirující a informativní. Zkrátka něco, co i tvoji sledující budou chtít sdílet.
Příklad obsahového marketingu
Pojďme se na to kouknout trochu prakticky. Pro ukázku zůstanu u prodeje dětských deček a cílové skupiny maminek na rodičovské dovolené s ročním dítětem. Tyto maminky se pohybují na Instagramu.
Jaký obsah pro ně tvořit?
Něco, co je pobaví, inspiruje a zároveň jim dodá potřebné informace. Jako první mě napadá, že je bude zajímat, z jakého materiálu dečky jsou – tím dodáš informace. Jako inspiraci jim můžeš poskytnout ukázku různých materiálů, ať vidí, jak vypadají v kombinaci s různými barvami. Nakonec jim můžeš ukázat, jak se děti v dečkách schovávají, ale nemusí se bát, protože děti lze v dece vždy najít. Tímto je trochu pobavíš.
Tak co, už je ti to jasnější?
Pokud stále tápeš nad tím, jaký obsah tvořit a jak ho prakticky uchopit, domluv si konzultaci a podíváme se na to společně. Provedu tě celým procesem obsahového marketingu a vytvořím ti obsahovou strategii na míru.