V tomto videu si představíme nejčastější chyby, které mohou negativně ovlivnit váš Instagram profil. Ukážu vám, jak se jim vyhnout a jak správně nastavit profil, aby přitahoval potenciální klienty.

Podívejte se na celé video:

Přepis videa:

Pojďme se dneska podívat na ty nejčastější chyby, které můžete na svém profilu na Instagramu udělat. Tak schválně, kolik z vás dělá chybu číslo osm?

To úplně první chybu, kterou si dneska představíme, je vůbec počet řádků, které ve svém bio používáte. Jde o to, že viditelné jsou pouze tři, takže ve chvíli, kdy tam máte textu více a zobrazí se uživatelům tlačítko Zobrazit víc, tak pouze málo z nich skutečně na tohle tlačítko klikne.

No a co to znamená pro vás? Ve chvíli, kdy tam máte nějakou poutavou výzvu k akci a chcete, aby uživatelé klikli na odkaz nebo vám něco napsali do zprávy, tak se jim tohle nezobrazí a zbytečně tak přicházíte o potenciální klienty.

Další chybou je vůbec množství textu, které uvádíte do svého profilu. A tím nemyslím jenom množství textu jeho délku, ale vůbec to, co tam píšete. Využíváte hodně často příliš odborný jazyk. Což je sice skvělé, když jste odborníci ve svém oboru, ale zkuste se zamyslet, jestli opravdu těm slovům rozumí vaše cílová skupina.

Pokud používáte nějakou skvělou, inovativní metodu a využíváte její název, opravdu vaše cílová skupina ví, co to slovo znamená? Zvažte tedy, jestli je opravdu podstatné tam tu metodu zmiňovat a pokud ne, tak ji jednoduše vyškrtněte a pište si o ní v příspěvcích.

Chybou číslo tři je vůbec ohromná změť textu, kterou předáváte vašim sledujícím a vůbec uživatelům Instagramu. Je sice skvělé, že tam máte všechny podstatné informace, máte tam zmíněno s čím, komu pomáháte, jak pomáháte, máte to krásně ve dvou, ve třech řádcích, ale pokud to máte opravdu jako jednu extrémně dlouhou větu, nedej bože souvětí, tak se v tom stejně nikdo nezorientuje.

Trošku to upravte a využijte emoji jako jednotlivé odrážky. Zároveň text zkraťte pro každý řádek a ty důležité informace, které v té jedné větě máte, vložte na samostatné řádky. Mnohem lépe se v tom potom orientuje.

Chybou číslo čtyři je, že dáváte do svého BIA počet psů, počet koček, jména vašich dětí, data jejich narození. Nezlobte se na mě, ale fakt tohle souvisí s vaším byznysem? Věřím, že pro někoho psy jsou důležité a živí se skutečně výcvikem psů, to je naprosto v pořádku, ale zvažte, jestli je opravdu důležité uvádět všechny vaše zájmy, všechno vaše soukromí do BIA a podporuje to růst vašeho byznysu. Pokud to s vaším podnikáním nijak nesouvisí, tak to vyškrtněte.

To, že někdy uděláte osobní příspěvek na osobní témata, to si klidně udělejte. Ale doby a dávejte opravdu pouze ty nejdůležitější informace. Je tady jednoduché pravidlo. Souvisí to s vaším byznesem? Nechat. Nesouvisí? Škrtnout.

Chyba číslo pět. Využívejte jasnou výzvu k akci. Hodně často se setkávám s tím, že na svým profilu máte jednoduše napsáno Odkaz je tady. Kontakt na mě je tady. Fajn, dobře, vím, že je tam kdy na vás kontakt, na druhou stranu do Directu jsem vám mohla napsat i předtím, takže k čemu mi ten kontakt dáváte? Mám si tam něco objednat? Mám si tam něco stáhnout? Anebo se jenom mám kouknout, tady máte kontakt, fajn, krásný kontakt a pochválit ho?

Zkrátka, řekněte rovnou uživatelům, co s tím kontaktem mají dělat, nenechte je přemýšlet, vy nechcete nechat uživatelé přemýšlet. Navíc, když tu danou výzvu k akci zopakujete, uživatelé mají větší tendenci ji skutečně provést.

V minulém videu jsme si říkali o tom, jakým způsobem pracovat s odkazy. A pokud děláte tuto chybu, tak se na to video koukněte ještě jednou. Jde o to, že hodně z vás si nechává v BIU přímo odkazy, které jsou neaktuální, jsou staré, kurzy už dávno proběhly, není možné se přihlásit na danou prodejní stránku.

Zkrátka odkaz, který máte v BIU, musí být vždycky aktuální. Chcete tím uživatele někam směřovat a pokud tam necháte něco, co už dávno neplatí, tak vaše smůla, uživatel půjde jinam.

Chyba číslo sedm spočívá v tom, že používáte hashtagy ve svém BIU. K čemu tam ty hashtagy dáváte? K čemu si myslíte, že vám jsou? Upřímně, hashtagy do BIA nepatří. Vypadají jenom neprofesionálně. Dneska pracujete s klíčovými slovy. Radši použijte nějaké chytré klíčové slovo, které do toho BIA dáte, než nějaký náhodný hashtag, který jenom shazuje odbornost vašeho profilu.

No a teď jsme u té chyby číslo 8, kterou já bytostně nesnáším. A i když máte nastavené celé bio kompletně správně, nic vám tam nepřebývá, máte tam pouze ty nejdůležitější informace, skutečně si přitahujete ty své vysněné potenciální klienty, tak touhle chybou zabijete úplně všechno, co jste doteď vytvořili.

A tou chybou je používání takzvaných divnofontů. Jsou to zkrátka fonty, který si často myslíte, že si tím můžete o zvláštní profil, že tím dosáhnete něčeho opravdu skvělého, osobitého, něčeho, co je jiné, co vás odliší.

Ale ruku na srdce, je ten font opravdu čitelný. Ty fonty, které vydám já, tak jsou opravdu změň textu a já z toho vůbec nepochopím ani jak se ten člověk jmenuje. Takže cokoliv, co není dobře čitelné, odstraňte. A pokud tyhle divnofonty používáte a ani vaši nejlepší kamarádi nejsou schopní vaše bio přečíst, tak vám doporučím jednu věc. Tyhle ty fonty si změňte a použijte ten, který používá 90% uživatelů Instagramu. Aspoň se zbytečně nebudete přicházet o zákazníky.

Všechny chyby, které jsem vám tady dneska představila, a zvlášť chybu číslo 8, ze které vždycky rostu, si napravíme v kurzu Začínáme s Instagramem, kde se opravdu zaměříme na optimalizaci vašeho profilu od začátku do konce, takže kurz je vhodný i pro úplné začátečníky, protože jsou části, jsou i návodná videa, jak si vůbec profil založit, nastavit, kde co upravit a na co a jak kliknout.

Díky, že jste dokoukali až sem a těším se na vás příště.

Začínáme s Instagramem - profil, který zaujme