Jak tvořit Reels, i když s nimi nemáte zkušenosti

Jedním z nejpopulárnějších formátů na sociálních sítích jsou krátká videa známá jako Reels. Setkáte se s nimi nejen na TikToku a Instagramu, ale i Facebooku, Pinterestu nebo YouTube v podobě YouTube Shorts. Pokud jste s nimi zatím nepřišli do styku nebo jste je ještě točit nezkoušeli, je tento článek pro vás.

Máte raději video? Poslechněte si článek ve videu níže.

Úvod do tvorby Reels

Když tvoříte obsah na sítě, abyste o sobě dali vědět, není to jen o vymýšlení toho, o čem máte zrovna mluvit, ale také v jaké formě. A jednou z těch forem jsou právě krátká videa označovaná jako Reels, díky kterým vás uživatel velmi rychle pozná a spojí si vás s konkrétním produktem. Pojďme se podívat na to, jak pomocí nich zaujmout nové diváky.

Reels jsou krátká videa, která najdete nejen na Instagramu a TikToku, ale i Facebooku, Pinterestu nebo YouTube v podobě YouTube Shorts. Zpravidla nepřekračují 1 minutu, ale na Instagramu můžete točit až 90 vteřin a na TikToku aktuálně i 10 minut.

Jak začít s Reels?

Chápu, možná jste nikdy videa netočili a nevíte, kde začít. Pojďme se na to podívat společně.

Já vždycky začátečníkům doporučuji začít s tvorbou přímo v aplikaci Instagram. Nesahejte hned po externích aplikacích, když ani nevíte, jestli u Reels vydržíte. Jen se budete seznamovat s novou apkou a dost možná nezmáčknete to tlačítko. Takže vezměte do ruky mobil, spusťte Instagram a pojďte do toho.

Zároveň jde o videa, ve kterých bojujete o pozornost v maximálně 3 vteřinách. Když člověka nenadchnete během pár vteřin, odchází a dál na vaše video nekouká. Je proto mnohem náročnější udržet pozornost diváka po celých 60 vteřin než někoho oslovit v 5 vteřinách. S časem to tedy nepřehánějte. Začněte na pár vteřinách a až pochopíte princip a s Reels se sžijete, tak teprve na čase přidávejte.

Jaká videa točit?

Už dávno neplatí, že Reels musejí být pouze vtipná videa. Dneska do nich můžete napasovat jakékoli téma a ještě jsem nenarazila na žádné, pro které by formát krátkých videí nešel použít. Všechno je pouze o tom, jak se k nim postaví tvůrce.

Aby videa plnila svůj účel, kterým je primárně oslovit ty uživatele, kteří se o dané téma zajímají, musí se týkat některého z témat, o kterém je daný profil. Reels pak bude lákat relevantní uživatele, kteří si z tématu něco odnesou a jsou potenciálními klienty daného profilu.

Představte si, že máte kosmetické studio. Pokud budete vytvářet krátká videa s tipy na líčení nebo ukázky nových produktů, vzbudíte zájem o vás a vaše služby mnohem lépe, než když budete točit taneční videa nebo zákulisí s dětmi.

Jak tedy začít?

Pro začátek je důležité udělat první krok, a to nějaké video vůbec vytvořit. Neřešte vybavení, začněte s tím, co máte doma. Postačí vám mobilní telefon.

Protože jde o formu videa pro sociální sítě, nemusí být hned perfektní. Naopak se dost pravděpodobně stane, že první videa budou mít chyby. A je to úplně v pořádku. Kdybyste viděli moje první videa, smáli byste se. Důležité ale je, abyste se z chyb poučili a v dalším videu je nezopakovali.

V začátcích ani nemusíte na videích ukazovat svoji tvář, můžete se zaměřit na zákulisí, tzv. behind-the-scenes videa nebo ukázky vašich produktů.

Nezapomínejte na to, že Instagram je platforma, která je automaticky nastavená bez zvuku. Takže veškeré zvuky jsou ztišené. Abyste ve videu na první pohled upoutali pozornost, přidejte do něj minimálně úvodní titulky.

Zároveň pokud nejde pouze o mluvené video, používejte hudbu. Tím dodáte videu šmrnc a zdůrazníte emoce.

Ačkoli trendy hudba může pomoci k vyšším dosahům, nejsem zastáncem používání pouze trendy hudby. Pokud vám má Reels neboli krátké video přinášet relevantní sledující, ze kterých se v budoucnu mohou stát vaši zákazníci, zaměřte se na účel sdělení namísto trendovosti.

To je pro dnešek vše. Tvorba krátkých videí může být pro úplné začátečníky výzvou, ale pomocí tréninku se můžete rychle zlepšit. Snažte se neustále experimentovat a zkoušet nové věci. Jen tak poznáte, co vaše publikum opravdu zajímá.