V tomto videu vám ukážu, jak si vytvořit perfektní bio na Instagramu, které přiláká nové zákazníky. Projdeme si pět jednoduchých kroků, které vaše bio promění v efektivní nástroj pro vaše podnikání.
Podívejte se na video:
Přepis videa:
V tomhle videu vám ukážu, jak si vytvořit perfektní bio, které se stane magnetem na vaše zákazníky. A stačí k tomu pět jednoduchých kroků. Tak jdeme na to!
Tím úplně nejdůležitějším, čím začít, je určitě jméno profilu. Je to taková ta sekce, kde opravdu máte svoje jméno, případně další klíčová slova. Vždycky doporučuju, zohledněte klíčová slova, které vyhledává vaše cílová skupina. A to právě z toho důvodu, abyste byli lépe dohledatelní.
Pokud jste lektor angličtiny, můžete začít pouvažovat nad tím, jestli vaše cílová skupina spíše hledá lektor anglického jazyka nebo lekce angličtiny. Jde o to, že tato slova jsou vždycky součástí, které vám nabídne Instagram, když je zadáte při vyhledávání, takže vždycky doporučuju ten nejdůležitější klíčová slova mít přímo v sekci jména.
Váš tedy první krok, který teď hned udělejte, je upravte si jméno tak, aby zohledňovalo nejen to, co děláte, ale také všechna klíčová slova, která může hledat vaše cílová skupina. U mě je to samozřejmě moje jméno, Kristýna Vosyková, ale také klíčová slova jako obsahový marketing, sociální sítě nebo Reels.
Druhým krokem je úvodní fotografie. Úvodní fotografie by vždycky měla být rozpoznatelná a vy byste na ní měli být dostatečně vidět. Čili žádné hlava tady, dva, tři, čtyři lidi na fotce a vyber si, kdo za profilem stojí. To určitě ne, buďte na té fotce vy.
Zároveň nebuďte na fotce v celé postavě někde z dálky. To si může dovolit člověk, který má opravdu pouze soukromý osobní profil, ale pokud ho používáte pro podnikání, dejte svoji tvář opravdu trošku do popředí a ukažte, kdo skutečně za profilem stojí.
Možná si kladete otázku, dá tam svoji fotografii nebo svoje logo a musím říct, na tohle není úplně jednoduchá odpověď, protože samozřejmě pokud jste velká společnost, firma o několika lidech, nemáte v popředí jednu konkrétní osobu, tak to logo je často lepší.
Na druhé straně, pokud je možné si vás a vaši značku spojit s konkrétní osobou, je vždycky lepší, když je v popředí právě ta daná osoba. Ačkoliv dneska je tady trend faceless marketingu, kde vlastně profil je takzvaně bezejmený, nemá žádnou tvář, má nějaké téma, ale ta osoba za ním, kdo ví, kdo je? Kdo ví, jak velký tým to je?
Tak stejně je potřeba tady vnímat to, že Instagram je platforma, kam lidé chodí poznávat lidi. Oni se chodí bavit s těma lidma, pozorují jejich životy, chtějí vědět, co se kde děje. A právě faceless marketing v tomhle má velkou nevýhodu. Čili ve chvíli, kdy dáte sebe do popředí, máte naopak větší možnost oslovit tu cílovou skupinu právě díky tomu, že vás lépe může poznat.
No a možná vás také zajímá, jak veliká má být profilová fotografie. Využijte k tomu určitě čtvercový formát, ideálně 600×600 pixelů.
Třetím a velmi důležitým bodem je, o čem profil je, co vůbec děláte a komu pomáháte, kdo je vaše cílová skupina. U mě konkrétně najdete Pomáhám podnikatelkám růst a prodávat na Instagramu. Protože co dělám? Pomáhám prodávat a růst na Instagramu. No a komu? Podnikatelkám. Čili mám zmíněnou i cílovou skupinu, i co reálně dělám.
Zároveň do BIA můžete vždycky přidat i nějaké svoje osobní úspěchy nebo něco, čím se chcete pochlubit ostatním, ať už je to počet spokojených klientů, počet odkoučovaných hodin nebo počet výtvarných technik, které nabízíte, pokud máte třeba výtvarné kurzy.
No a nebo to můžou být zajímavé výsledky vašich klientů, třeba plus tisíc sledujících za 14 dní. Jde o to, že je to něco, co skutečně se týká vás, vy s tím pomůžete vaší cílové skupině, která se z toho dozví, jestli jste pro ní atraktivní.
V textu samozřejmě nezapomeňte na výzvu k akci a přiložte odkaz, protože ve chvíli, kdy máte firemní profil nebo režim tvůrce, máte možnost přidávat odkazy do svého BIA. Určitě tuhle část nepodceňte.
Zároveň ale dbejte na to, aby výzva k akci byla jasná, aby to nebylo, že ji úplně vynecháte, nebo tam napíšete obecné více se dozvíš tady, ale dejte tam opravdu, co budou mít lidé za užitek, když na toto tlačítko kliknou. Ať už je to přidej se na trénink, nebo stáhni si svých 30 tipů na příspěvky zdarma. Jde o to, že tato výzva k akci vždycky lidem řekne, co skutečně se stane potom, co kliknou na daný odkaz.
No a ještě, než se dostanete k feedu, k tomu hlavnímu profilu a příspěvkům, tak je možnost přidat tzv. výběry z příběhů neboli stories highlights. Toto jsou opravdu ty nejdůležitější informace, které by měli uživatelé vidět. Mohou to být vaše reference, mohou to být články na blogu, může to být něco o vás, nebo prezentace vaší služby.
Ale vždycky dbejte na to, aby fungovaly tyto výběry skutečně jako rozcestník a ideálně, aby byly aktuální. Abyste v nich neudržovali informace platné 2-3 roky zpátky, které letos vám jsou úplně k ničemu.
Všech těchto pět hlavních bodů budeme společně řešit v kurzu Začínáme s Instagramem, kde mimo jiného dostanete i šablony na první příspěvky, šablony pro úvodní fotky nebo právě náhledové obrázky pro výběry ze Stories.
V tomhle videu jsem vám představila pět hlavních kroků, které můžou z vašeho BIA udělat magnet na zákazníky. Konkrétně šlo o úpravu vašeho jména, o doplnění textu, nastavení vhodné profilové fotografie, úpravu výzvy k akci a doplnění odkazu a také výběry z příběhů.
Tímhle videem vás provedla Kristýna Vosyková, mentorka obsahového marketingu pro podnikatele, které učí, jak prodávat na sociálních sítích a nezbláznit se z toho.
Příště se spolu podíváme blíž na odkazy v biu, tak nezapomeň odebírat tenhle kanál, ať ti nic neunikne. Těším se na vás příště!