Vytváření obsahu zabírá spoustu času – ale co když existuje způsob, jak si celý proces usnadnit a zároveň dosahovat lepších výsledků?

V tomto článku vám ukážeme, jak si vytvořit efektivní obsahový plán, který vám pomůže:

  • publikovat konzistentně,

  • šetřit čas a energii,

  • mít přehled o tom, co kdy a kam publikovat.

Dáváte přednost videu?

Co je to obsahový plán a proč ho potřebujeme?

Obsahový plán je přehledný systém, který nám říká:

  • co budeme publikovat,

  • kdy daný obsah zveřejníme,

  • a kam ho umístíme (Instagram, blog, newsletter, atd.).

Díky tomu máme jasné priority a neděláme zbytečné kroky, které nám nepřinášejí výsledky.

Čtyři klíčové otázky pro tvorbu plánu

1. Kdy chcete volno a kdy máte sezónu?

Nejdříve si určete, kdy si chcete vzít volno – to často opomíjíme. Pak si poznačte období, kdy máte hlavní sezóny (např. Vánoce, Black Friday, narozeninové akce). Tyto informace si ideálně vyznačte do časové osy.

2. Co budete prodávat?

Zapište si všechny produkty a služby, které chcete v konkrétních obdobích propagovat. Každá prodejní kampaň ovlivňuje obsah – pokud víte, co chcete prodávat, víte také, jaké téma má mít váš obsah.

3. Kde budete tvořit obsah?

Zvažte všechny platformy – Instagram, blog, e-mailing, YouTube, Pinterest, Facebook skupiny… Určete si, které z nich jsou hlavní a které vedlejší. To vám pomůže s prioritizací v době, kdy nestíháte.

4. Jaký formát budete používat a jak často?

Bude váš obsah psaný, video, nebo grafika? A jak často budete publikovat? Ujasněte si, kolik e-mailů chcete měsíčně poslat, kolik videí natočit nebo jak často chcete přispívat na sociální sítě.

Jak může vypadat obsahový plán v praxi?

Obsahový plán si můžete vést v papírové podobě nebo elektronicky. Osobně doporučujeme Notion, kde můžete mít:

  • obsahový kalendář,

  • přehled o stavu každého příspěvku,

  • šablony pro jednotlivé typy obsahu,

  • prostor pro ukládání nápadů a inspirace.

Banka nápadů v Notionu

V mém systému Banka nápadů v Notionu najdete:

  • přehled všech platforem,

  • měsíční a týdenní publikační plán,

  • šablony pro příspěvky na sítě, e-maily i blogy,

  • prostor pro zapisování nápadů a sledování pokroku.

Můžete si například zapsat:

  • co plánujete publikovat,

  • na jaké platformě,

  • jaký formát použijete,

  • jaký je stav přípravy (rozpracováno, připraveno, publikováno).

Získáte tak úplnou kontrolu nad svým obsahem – a hlavně jasno v tom, co dělat dál.

Začněte s plánováním ještě dnes

Nechcete už každý měsíc začínat od nuly? Vyzkoušejte Banku nápadů a získejte 30 tipů na příspěvky, se kterými začnete plánovat efektivněji.

Banka nápadů - plánování příspěvků na sociální sítě