Máš pocit, že ti klesají dosahy na Instagramu při plánování příspěvků? Zjisti důvody a možnosti, jak si s tím poradit, v tomto videu.
Podívej se na video:
Přepis videa:
Ahoj, krásný den! Vítejte na mém kanále, kde vám dneska odpovím na otázku, jak je to s těmi dosahy při plánování příspěvků na Instagramu. Moje jméno je Kristýna Vosyková a jsem mentorka obsahového marketingu pro podnikatele, které učím, jak prodávat na sociálních sítích a nezbláznit se z toho.
V poslední době od vás dostávám otázku, kde se mě ptáte na dosahy příspěvků při plánování. Dokola zaznívají věty „Slyšela jsem, že při plánování příspěvků na Instagram přes externí aplikaci jsou dosahy mnohem nižší.” nebo „Nepoužívám žádné plánovací aplikace, protože jsou nízké dosahy.”, „Neplánuji, protože dosahy”. Upřímně, dosahy jsou za mě pouze výmluva. Ono, pojďme se na to podívat trošku prakticky.
Instagram je sociální sítě a sociální sítě je zaležená na tom, že vy se socializujete. Navazujete kontakt s lidmi, kteří se také na Instagramu pohybují a samozřejmě je v zájmu Instagramu, abyste lidi na Instagramu skutečně udrželi. Instagram prostě chce, abyste fungovali, komunikovali, komentovali, aby se vaše příspěvky lidem líbily, protože je tam také déle udrží. Ale jak tady to vlastně vyřešit při plánování?
Představte si, že chcete dovolenou. Ve chvíli, kdy si odjedete na tři týdny na dovolenou a nemáte čas se jakoliv na Instagram přihlásit, nebo jste mimo signál, tak vás Instagram zase naopak upozadí a vy pak bojujete stejně s nízkými dosahy. Za mě je tady podstatná konzistence, kde byste se opravdu na té síti měli nějakým způsobem alespoň někdy pohybovat.
A jak je to s tím plánováním? Ve chvíli, kdy vy plánujete příspěvky, tak si i naplánujete čas zveřejnění. Příspěvek se potom sám zveřejní a žije si svým životem. No ale co to znamená pro vás? Vy velmi často v době, kdy se příspěvek zveřejní, online nejste. V tu chvíli lidé vám můžou komentovat, lidé vám můžou lajkovat, ale z vaší strany není reakce vůbec žádná.
No a to se samozřejmě úplně nelíbí ani lidem, ani algoritmu. Ve chvíli, kdy dlouho lidé čekají na odpověď, tak ztrácí zájem. Ztrácí zájem o vás. Ve chvíli, kdy jim tři týdny, čtyři týdny vůbec neodpovíte, pak jim hodíte jednu zprávu nebo srdíčko na jejich komentář, tak už vám příště pravděpodobně nic nenapíšu.
Takže v tomhle je trošku úskalí plánování. Zároveň ve chvíli, kdy publikujete Stories, nemáte možnost využití samolepek. Samolepek typu ankety, kvízy, ale ani proklikávací odkazy. V tu chvíli publikujete jenom fotky, texty, případně jakoukoliv kombinaci, ale nemůžete vložit interaktivní prvky.
Přitom interaktivní prvky jsou to, na co lidé rádi klikají, s čím se ztotožují, co využívají. Takže za mě, určitě se snažte alespoň někdy být online a dávat příspěvky v reálném čase. Podpoříte tím i to, že jste rychlejší v reakcích, ale počítejte i s tím, že vy si můžete užít dovolenou, vy si můžete odpočinout.
Nemusíte být 100% online, čili plánovat. Ale s rozumem. Zkuste tedy chvíli být na síti, pak publikovat příspěvek a pak tam ještě chvíli být. No a jindy zkuste naopak třeba všechno naplánovat, anebo tři dny naplánujte, jeden den to tam dejte živě a pak si zase veselé plánujte. Jde o to, že to proložíte právě tou vaší aktivitou, kdy se opravdu budete té dané síti věnovat.
No a ještě abych nezapomněla, často se také ptáte, jak je to s plánováním Reels. V případě publikování Reels a plánování skrz aplikace máte možnost Reels plánovat velice omezeně. Ve verzi zdarma téměř žádná z externích aplikací Reels nenabízí. V placených verzích už Reels zahrnuté jsou. Je ale stále potřeba uvažovat nad tím, že většina těchto aplikací neumožňuje, abyste si vložili hudbu v té dané aplikaci.
Takže pokud já třeba používám Plannthat, není možné, abych využila hudbu z Plannthat, protože není na Instagramu. Stejně tak, když používám Meta Business Suite, tak uvidíte, že tam také není možnost vložit hudbu k Reels, takže vy už stejně to Reels musíte mít připravené i s hudbou.
Proto je úplně nejjednodušší Reels publikovat přímo z mobilního telefonu, kde si můžete také už Reels dneska naplánovat. Abych to tedy shrnula, oficiálně nemá přítomnost a plánování vliv na dosahy. To, co ale samozřejmě vliv má, je vaše interakce a tam stojí určitě za zvážení, abyste alespoň někdy publikovali příspěvky v reálném čase.
To je pro dnešek vše a budu se na vás těšit u dalšího videa.