Jak na úspěšný profil na Instagramu

Jak na úspěšný profil na Instagramu

Chceš vědět, jak dosáhnout úspěchu na Instagramu? V tomto videu ti ukážu vše, co potřebuješ pro vytvoření optimálního profilu.

Podívej se na video

Chceš mít úspěšný profil na Instagramu?

Stáhni si checklist a proveď změny ihned.

Úspěšný profil na Instagramu: Checklist, díky kterému si přitáhneš ideální zákazníky. Zdarma - Zaujmi na sítích

Přepis videa:

Říkali jste si někdy, co vlastně má mít úspěšný profil na Instagramu? Tak přesně to si tady dneska povíme.

Moje jméno je Kristýna Vosyková a jsem mentorka obsahového marketingu pro podnikatele, které učím, jak prodávat na sociálních sítích a nezbláznit se z toho. Nezapomeňte odebírat tento kanál, kde se spolu ponoříme do světa obsahového marketingu.

No a pojďme se už dneska podívat na to, jak docílit úspěšného profilu na Instagramu. Z čeho tedy vůbec vycházet? Základem všeho je mít správně založený a hlavně nastavený optimalizovaný profil. No a jak to udělat? Představte si, že máte nějaké uživatelské jméno, ale zároveň název profilu.

Možná si říkáte, ty jo, co tam vlastně mám dát? Jak se to má lišit? Co to vůbec je? Základní moje doporučení zní, pracujte i tady v těch názvech s klíčovými slovy. Budete podle toho dohledatelní jak podle názvu profilu, tak podle uživatelského jména. Dále také samozřejmě popřemýšlejte, jestli vy užijete osobní profil, který mimochodem pro podnikání rozhodně nedoporučuju, nebo profil tvůrce, nebo profila firma.

Pokud máte svoji Facebookovou stránku, můžete Instagramový profil propojit přímo s Facebookovou stránkou a pro zabezpečení vždycky doporučuji, nastavte si dvoufázové ověřování. No ale u tohodle samozřejmě nezůstaneme, protože potřebujeme celý profil a vůbec bioprofilu optimalizovat. Úplně nejjednodušší je, začněte tím, že si zvolte kvalitní profilovou fotografii ve čtvercovém formátu.

Dále se opravdu zaměřte na to, že uživatelské jméno není stejné jako název profilu právě kvůli práci s klíčovými slovy. Zároveň vaše bio by mělo vystihovat, kdo je vaše cílová skupina, čeho chce cílová skupina dosáhnout, jak vy pomáháte vaší cílové skupině. Zdůrazněte také výzvu k akci a nezapomeňte přidat funkční odkaz v bio. Opakuji ještě jednou, to nejdůležitější, ať je odkaz v bio funkční.

To jsou nějaké základní věci, které slouží pro optimalizaci celého profilu. Tím ale samozřejmě všechno teprve začíná. My také musíme pracovat s obsahem.

No a jak na to? Určitě, když zakládáte nový profil, mějte připravené první příspěvky. Minimálně tři, ideálně devět. A to z toho důvodu, aby vlastně, když už budete lidi zvát na nově zaležený profil, aby už na tom profilu něco bylo. Aby to nebyla čistě prázdná schránka, kde vlastně nic nenajdou.

Zároveň nezapomeňte na Stories Highlights, neboli výběry z příběhu. Je to místo, které slouží vlastně jako rozcestník na webu. Chcete tam mít ty nejdůležitější informace, které by o vás měly lidé vědět. Zároveň také myslete na to, že stories highlights mají mít jasný popis a úvodní fotografii, aby byly sladěné s celým profilem.

Také si už dopředu promyslete hashtagy, které budete využívat pro svůj profil a nezapomeňte, vždycky musí být hashtagy relevantní k tomu, co publikujete a neopakujte v každém příspěvku úplně ty stejné.

Ve chvíli, kdy jste profil teprve založili, tak se budete soustředit na růst profilu, čili budete shánět nové sledující. Určitě se vyhněte praktikám follow za follow, kde si budete shánět a uměle navyšovat sledující. Toto pravděpodobně není vaše cílová skupina, čili sdílení svých profilů jen tak náhodně a platby za nákup nových sledujících si velice dobře rozmyslete.

Naopak soustřeďte se na to, abyste už od začátku tvořili obsah, který je relevantní pro vaši cílovou skupinu, což znamená, už od začátku se z profilu něco dozví. Jakmile uvidí váš příspěvek, hnedka budou vědět, jestli jste pro ně ta pravá volba nebo ne. Tady ještě na začátku nejde o to, abyste se teď hned soustředili na prodej.

Prvně jde opravdu o to vytvořit si tu svoji základnu, které následně budete prodávat. V každém případě i ta základna musí být složená z lidí, kteří od vás později budou chtít nakupovat. Proto se držte svého tématu. A tvořte takový obsah, který bude relevantní pro vaši cílovou skupinu, bude mluvit jejich jazykem a testujte.

Pro začátek rozhodně experimentujte, nic na tom špatného není, naopak podle toho teprve zjistíte, co na vaši cílovou skupinu funguje a naopak čemu se do budoucna vyhnout.

Když už ale vám ten profil na tom Instagramu trošičku roste, budete chtít určitě vyšší interakce od vašich sledujících, budete se s nimi chtít zapojit do konverzace.

No a jak na to? Ve chvíli, kdy vám od nich přijde zpráva, odpovídejte. Když vám budou psát komentáře k vašim příspěvkům, reagujte. Ideálně tak, abyste podpořili diskuzi, aby si s vámi budovali trošku bližší vztah. A jednou z možností je i aktivně vyhledávat účty, které jsou pro vás relevantní a interagovat s nimi. Tím neříkám, dejte jim sledovat s tím, aby vás sledovali zpátky. To rozhodně ne. Tím mám na mysli, komentujte jejich příspěvky nějakým zajímavým způsobem, než jenom palec nahoru. Zkuste s nimi zkrátka interagovat a podpořit si vlastně vztah i vy jako uživatelé.

No a když už tvoříte obsah, už máte nějakou základní komunitu a budete jí chtít prodávat, nezapomeňte pravidelně sledovat přehledy. Testujte různé typy obsahu a zkuste si vždycky analyzovat, jaké příspěvky vám fungovaly, co vám nefungovalo. A co mají tyhle ty příspěvky všechno společné? Na základě toho tvořte obsah, ale pozor, nesledujte pouze dosahy. Dosah je totiž pouze číslo, které vám řekne, dobře, k tolika lidem se můj příspěvek dostal, ale to, co je podstatné, splnil ten příspěvek účel? Chtěli jste získat sledující, získali jste je? Chtěli jste prokliky na web, získali jste je? Vždycky se ptejte na účel. A podle toho, co vám funguje, nefunguje, tak podle toho tvořte další příspěvky.

Až podle toho, jak budete vyhodnocovat svůj úspěch na sociálních sítích, upravujte svoji následnou strategii a to minimálně každé tři měsíce.

V tomhle videu jsme si řekli, jak na úspěšný profil na Instagramu a co všechno by měl profil splňovat. Abyste měli všechno pohromadě a mohli jste si vše teď hned zkontrolovat a případně provést nápravu, připravila jsem pro vás checklist Úspěšný profil na Instagramu. Tenhle checklist je komplet zdarma a už teď ho najdete pod videem.

Díky, že jste dokoukali až sem a těším se na vás příště.