V tomto videu se dozvíte, proč jsem se rozhodla začít na YouTube a jak YouTube podporuje mé podnikání.

Podívejte se na video:

Přepis videa:

V tomhle videu s vámi budu sdílet zákulisí, proč jsem se vůbec rozhodla vstoupit na YouTube, co mě k tomu vedlo a nad čím vším jsem přemýšlela. Moje jméno je Kristýna Vosyková a jsem mentorka obsahového marketingu pro podnikatele, které učím, jak prodávat na sociálních sítích a nezbláznit se z toho.

Nezapomeň odebírat tenhle kanál, kde se spolu ponoříme do světa obsahového marketingu a sociálních sítí.

Poslední dobou mi pokládáte otázky, proč jsi se rozhodla vstoupit na YouTube? Co tě vedlo k tomu jít na YouTube? A já jsem se rozhodla, že se o to s vámi dneska podělím, protože těch důvodů je několik.

Tím úplně prvním, základním a nejdůležitějším je to, že pro mě jsou videa mnohem přirozenější než psaný text. Já když opravdu píšu, cokoliv píšu textově, tak jednak mi to zabírá spoustu času, což já opravdu nechci. Já nechci hodiny, dvě, deset, patnáct psát jeden blogový článek. Já opravdu chci radši sednout, během pár minut namluvit video a pak ho jenom lehce ostříhat, ale jde o to, že mluvený projev je pro mě opravdu mnohem přirozenější, než když se snažím něco napsat.

Nevím, jestli se vám to stává taky, ale já opravdu, když píšu, zním jako robot.

Druhým důvodem, proč jsem se rozhodla vstoupit na YouTube, jsou i moje silné stránky. Jednou z mých silných stránek je to, že já umím opravdu i složité věci vysvětlit jednoduše. Což znamená, že když s vámi mluvím, tak jsem schopná vám tu danou věc opravdu vysvětlit tak, aby ji pochopil i úplný lajk, neznalec, aby opravdu každý věděl, o čem mluvím a bylo to pochopitelné, srozumitelné.

Abyste nad tím vůbec, vůbec nemuseli přemýšlet. Ale kdybych se vám to snažila popsat v textu, tak se v tom dost možná zamotáte vy, ale i já. Proto nikdy nezapomínejte při výběru sociální sítě na vaše silné stránky a snažte se zohlednit v tom, pro co jste se rozhodli. V mém případě ve videích.

Tím dalším důvodem byl samozřejmě dlouhodobost. Na YouTube můžu tvořit obsah, který je dlouhodobý, takzvaný evergreen content. Je to tedy něco, co bude dohledatelné i za rok, za dva, a já vlastně teďka sednu, vytvořím video, teď nad tím strávím čas, ale můžu dozískávat klienty dlouhodobě. Takže to je další důvod, opravdu ta dlouhodobost, to, že jde o obsah, který přežije čas.

No a další bod, nad kterým jsem hodně přemýšlela, bylo, jakým způsobem já vlastně můžu ukázat svoji odbornost, jak můžu podpořit svoji profesionalitu, svoji expertízu, jak to můžu ukázat ostatním, protože přece jenom na Instagramu toho tolik neukážete, jako když jdete na nějakou trošku rozsáhlejší platformu.

S tímhle můžou pomoct, jednak já vám můžu konečně říct to, co chci, trošku obsáhleji, protože opravdu do jedné minuty se nevejdu, ani na jeden příspěvek by tohle nestačilo. Takže můžu opravdu se držet toho tématu, který mě zajímá, který vám umím předat srozumitelně, tou formou, která je mi vlastní.

Ale také mě můžete mnohem líp poznat jako člověka. Poznat, jak mluvím, jestli vám vyhovuje moje vyjadřování. Což samozřejmě potom hraje velkou roli, když si vybíráte toho odborníka, se kterým budete už i spolupracovat. Tak jedna z věcí může být i právě to, jak vám vyhovoje komunikace s ním. No a vy mě takhle aspoň lépe poznáte.

To, že já jsem se ale rozhodla vstoupit na YouTube, rozhodně neznamená, že YouTube je cesta pro vás všechny. A to právě z těch důvodů, které jsem vám tady představila. Jedním z mých důvodů byla právě moje silná stránka. V tom předávat věci srozumitelným způsobem opravdu je lépe vysvětlit, než je napsat v textu. Někdo to ale samozřejmě můžete mít obráceně. Můžete preferovat text než videa, pokud se třeba bojíte vidět na videích, tak samozřejmě YouTube pro vás není to pravé.

Prostě YouTube tady opravdu není pro každého, stejně tak ale jako blog není pro každého, psaný text není pro každého. Zkrátka každý si musíme najít to, co je vám vlastní. A díky tomu nám obsah trvá vytvořit kratší dobu a zároveň nám nesl lepší výsledky. V mém případě mi YouTube opravdu zapadá do minimalistické tzv. OLE strategie.

Ne, nehledejte teďka všichni OLE strategii na Google, protože ji dost pravděpodobně nenajdete. Já jsem si ji právě vymyslela. OLE strategie je opravdu minimalistická strategie, kde pokryjete pomocí pár sociálních sítí nebo dalších platforem to, co vám dlouhodobě podporuje vaši odbornost, láká vám klienty a zároveň podporuje engagement.

Proto OLE!

No a v mém případě mi chyběla platforma, kde budu moci podporovat svoji odbornost, protože Instagram mi na tohle úplně nestačí a blogové články mě dlouhodobě frustrovaly a já jsem je vlastně odkládala na neurčito. Nebyla jsem schopná ty blogové články dopsat. Tak jsem se rozhodla vstoupit na YouTube, kde opravdu jsem schopná dodržet dokonce týdenní frekvenci. Oproti měsíční na blogu, která mi fakt dělala problém.

Pokud vás samozřejmě láká minimalistická OLE strategie a chcete se dozvědět víc, tak na tohle téma přesně chystám trénink Minimalismus na sociálních sítích. Díky, že jste dokoukali až sem a těším se na vás u dalšího videa.

Minimalismus na sociálních sítích